31 Ekim 2017

Hastanemiz Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan Kalite Hizmet Standartları değerlendirilmesinden başarıyla çıkarak notunu 88.56’dan 92.18’e yükselti.

Hastanemiz, Sağlıkta Kalite Standartları-SKS Versiyon 5 kapsamında değerlendirildi.  Hastalarımızın ve çalışanlarımızın beklentilerini en üst düzeyde karşılamada ve hizmet sunmada kalite yönetim sisteminin gereklerine uymayı amaçlayan Hastanemiz, bu yıl kalite standartlarını bir adım daha öteye taşıdı.  


26 Bölümde 77 Standarttan Denetlendi


Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı’ndan gelen denetim ekibi, Hastanemizi; Kalite Yönetimi, Risk Yönetimi, Güvenlik Raporlama Sistemi, Doküman Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi, Hasta Deneyimi, Hizmete Erişim, Sağlıklı Çalışma Yaşamı, Hasta Bakımı, İlaç Yönetimi, Enfeksiyon Önlenmesi, Sterilizasyon Hizmetleri, Radyasyon Güvenliği, Acil Servis, Ameliyathane ve Yeni Doğan Yoğun Bakım Üniteleri, Doğum Hizmetleri, Diyaliz Hizmetleri, Mikrobiyoloji Laboratuvarı, Otelcilik Hizmetleri, Tesis Yönetimi, Bilgi Yönetim Sistemi, Malzeme ve Cihaz Yönetimi, Tıbbi Kayıt, Arşiv Hizmetleri ve Göstergelerin İzlenmesi bölümleri olmak üzere 26 bölümde 77 standart üzerinden doküman ve uygulama bazlı denetime tabi tuttu.  


Kalite Notunu Daha da Arttı


Yapılan değerlendirme sonrasında Hastanemiz, 2017 yılı Sağlıkta Kalite Değerlendirmeleri'nde 100 üzerinden 92,18 puan alarak mevcut yüksek kalite notunu daha da arttırdı. Hastanemiz, Sağlıkta Kalite Standartları denetimlerinden bu döneme kadar alınan en yüksek kalite puanı elde ederek başarı çıtasını daha da yükseltti. Düzce ve bölgesine daha kaliteli şartlarda sağlık hizmet vermek için özveriyle çalışan Hastanemiz, almış olduğu puanla sağlıkta, kalitede ve verimlilikte bölgemizde iyi düzeyde olduğunu kanıtladı.

Düzce Üniversitesi’nin 2008 yılında Ulusal Kalite Hareketine katılan ilk üniversite olduğunu anımsatan Hastanemiz Başhekimi Prof. Dr. Öner Abidin Balbay, Hastanemizin 2011 yılında eski Başhekimimiz merhum Yrd. Doç. Dr. Talat Bahçebaşı döneminde ve üniversite hastaneleri içinde ilk olarak bu sürece girdiğini ifade etti. Kalite dinamiklerinin oturtulmasının ve stratejilerin belirlenmesinin ekip işi olduğu kadar, süreklilik arz eden bir durum olduğunun da altını çizen Başhekimimiz Prof. Dr. Balbay, bu başarıda başta Rektörümüz Prof. Dr. Nigar Demircan Çakar başta olmak üzere geçmişten günümüze emeği geçen yönetici ve çalışanlara Başhekimlik adına teşekkür etti.